joi, 29 noiembrie 2012

Cum arata viitorul unitatilor de stocare?

In trecut, daca ma intrebati pe mine, din ce imi amintesc eu nu existau HDD extern, stick usb etc. Au aparut ceva mai tarziu. Iti pastrai datele pur si simplu in HDD-ul de pe calculator si atat. In compania in care lucram la vremea respectiva, un service de calculatoare, ma ocupam de internet si tot ce tinea de el, servere web, servere de mail, eram cu alte cuvinte administrator de retea, internet and data. Asa scria pe cartea mea de vizita. In reteaua noastra locala, baietii din service, departamentul tehnic, isi stocau softurile si ce mai aveau ei direct pe serverul nostru de internet, linux, redhat, prin Samba, care mi se pare si acum o metoda destul de buna. Cu timpul lucrurile au evoluat. Au aparut HDD-urile externe, care pot fi acum cumparate si din magazin online. Au oferte HDD extern destul de variata.
Nu retin exact daca in aceeasi perioada au aparut si stickurile, sau invers, dar a fost o alta metoda de stocare a datelor destul de ingenioasa, numai ca spatiul de stocare a fost, la inceput, destul de min pe stickuri. Nici acum nu exceleaza. Ultima gaselnita in domeniu este serviciul "Cloud". Mai mult ca si nume, pentru ca mare diferenta intre "Cloud" si stocarea ftp, eu unu nu vad. Poate gresesc, dar nu cred. Pe viitor chiar nu imi dau seama ce alta metoda de stocare mai ingenioasa ar putea aparea, pentru ca de ani buni nu am vazut nimic nou sau deosebit. Cred ca ftp-ul sau, mai nou, "Cloud"-ul vor fi in top in continuare. Parerea mea...

Articol scris pentru competitia SuperBlog 2012.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu