vineri, 16 noiembrie 2012

Aparatele mele electronice de ieri si de azi

Pe masura ce trec anii peste mine, stau cateodata si imi aduc aminte asa din trecut cate una alta si ma mai si amuz cand parca ieri eram langa televizorul alb-negru si ma chinuiam sa incarc cine stie ce joc prin casetofonul cu caseta audio pe "calculatorul" HC 90. Of ce vremuri. Acum daca stai sa te gandesti te bufneste si rasul. Ce sa mai spunem daca aveai nevoie sa faci o poza? Trebuia sa te rogi de cine stie cine, care avea aparat foto cu film in el! Dar trebuia sa ai grija cand bagai sau schimbai filmul sa nu se strice. Toate astea par dintr-o epoca de mult apusa si parca inexistenta. Daca stai sa povestesti copiilor care nu au prin acea vreme, iti si rad in nas, crezand ca faci misto de ei. "Pai cum sa fi existat asa ceva?", ar raspunde ei. "Cand acum ai aparat foto si video pana si in telefon. Ca si telefoane mobile, pana nu demult si, chiar si acum mai am, eram adeptul telefoanelor Nokia, care au detinut suprematia pana nu demult, la aparitia smartphone-urilor cu sistem android. Ca si laptop acum am un laptop ieftin, pe langa cele doua PC-uri sau, mai pe romaneste, calculatoare personale.
Si ca sa imi continui ideea cu celebrul calculator HC 90 care se conecta si la mai celebrul televizor alb negru, totusi jocurile aratau destul de binisor ca si grafica si la ce fel de sistem de operare exista atunci, limbajul basic, daca imi aduc eu bine aminte. Eh, ce vremuri, parca din epoca de piatra! Oare asa o sa priveasca si copiii nostri peste cativa ani aparatele electronice din ziua de azi ? Raspunsul nu il putem sti decat cu trecerea timpului, sa vedem ce ne mai rezerva tehnologia.

Articol scris pentru competitia SuperBlog 2012.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu